Blastocyst  - boss występujący w The Womb.

Wygląd

210px-Blastocyst full
Jest to embrion otoczony galaretowatą substancją. Prawdopodobnie brat Isaaca.

Zachowanie

Duży Blastocyst może albo próbowac na nas naskoczyć, albo wystrzelić we wszystkie strony osiem dużych kul. Po śmierci dzieli się na dwa mniejsze potwory podobne do niego. Działają one podobnie, ale na raz mogą wystrzelić tylko cztery kule (po przekątnych, lub w poziomie i w pionie). Te dzielą się na jeszcze mniejsze potwory, które już tylko atakują poprzez wystrzelenie kul (2 w poziomie, po 1 w górę i w dół) nadal mogą jednak zadać obrażenia przez dotyk. Po śmierci tych potworów respi się Embryo, którego też trzeba zabić. Zabiera 1 hp

Strategia

Blastocyst nie jest zbyt trudny, ale średnie potwory, które respi po śmierci są dość nieprzewidywalne. Należy kierować na niego cały ogień, następnie zająć się mniejszymi Blastocystami i Embryo, robiąc to pojedynczo. Należy uważać przy tym na drugiego, pomniejszego potwora, który nie próżnuje. Można również zniszczyć oba mniejsze potwory i użyć Anarchist Cookbook aby szybko pozbyć się kłopotu. Dr. Fetus bardzo ułatwia walkę z nim, warto mieć też Book of Shadows lub My Little Unicorn. Przydadzą się także Halo of Flies i jedną Cube of Meat, które blokują strzały wroga.

Galeria