Na końcu każdego poziomu gracz musi stawić czoła bossowi. Boss będzie wybrany losowo na podstawie pomieszczenia, w którym się znajduje. Niektórzy bossowie mogą mieć zwykły kolor, a czasami może być trochę podkolorowany, najczęściej gdy gracz przejdzie grę po raz 6 i więcej.

Po śmierci z bossów wypada przedmiot, który zwiększa jeden stat lub przedmiot specjalny dla danego bossa. Ponadto wypadają z nich na początku 2 przedmioty zwiększające zdrowie lub 1 po odblokowaniu "Everything is Terrible". Jeśli boss jest w alternatywnej wersji, wypada z niego jeden dodatkowy, losowy pickup zdrowia po śmierci.

Jeśli masz dodatkowe życia od zbierania 1UP lub Dead Cat, możesz ponownie walczyć z bossem kosztem jednego życia, aby zebrać więcej przedmiotów. Po zabiciu bossa nie podnoś odrazu przedmiotu, tylko zabij się z bomby. Pojawisz się obok pomieszczenia z bossem, a on powróci do życia. Możesz walczyć z bossem po raz drugi, aby zdobyć drugi przedmiot. Można to zrobić tyle razy, ile masz dodatkowych żyć.

Bossowie

The Basement

The Cellar

(Dostępne w Wrath of the Lamb)

The Caves

The Catacombs

(Dostępne w Wrath of the Lamb)

The Depths

Necropolis

(Dostępne w Wrath of the Lamb)

The Womb

(Odblokowane po pokonaniu Mom)

Utero

(Dostępne w Wrath of the Lamb)

Sheol

Dodany w czasie aktualizacji na Halloween, 100% szans na wejście po pokonaniu 10 razy Mom's Heart.

Cathedral

Dodany w Wrath of the Lamb, 100% szans, na wejście po 10 zakończeniu.

The Chest

(Dodany w Wrath of the Lamb v1.3)

Po pokonaniu Isaaca trzymając bibelot The Polaroid, otwiera złotą skrzynie, z której można dostać się do The Chest.

Wszędzie

(Poza poziomami, gdzie pojawiają się bossowie)

Devil Room

Odblokowywani Bossowie

Zwiastuni

Ci bossowie są dostępne tylko po pokonaniu Matki po raz pierwszy, gdzie po creditsach odblokujesz sekret "The Horsemen are on the loose!". Po śmierci wypada z nich Cube of Meat, a gracz może walczyć z wszystkimi w jednej rozgrywce z pomocą Book of Revelations.

Głód (ang. Famine) - Boss odblokowywany po pierwszym pokonaniu Mom. Należy do The Harbingers (zwiastunów) charakteryzujących się podobnym wyglądem.

Jest to anorektyk bez oczu z wyciętym uśmiechem na koniu - zabawce. Jest on sługą Szatana.

Famine.png Famine head.png

Plaga (ang. Pestilence), jest jednym z czterech Jeźdźców Apokalipsy. Można go spotkać zamiast tradycyjnego bossa w The Caves i Catacombs. Gdy gracz zabije matkę pierwszy raz zostaje on odblokowany.

Jest 100% szansa, że się pojawi gdy Book of Revelations jest używana w The Caves lub Catacombs. Podobnie do wszystkich innych zwiastunów (nie licząc Conquesta) ma 2 fazy walki.

Pestilence.png Pestilence headless.png

Wojna (ang. War), jest jednym z czterech Jeźdźców Apokalipsy. Można go spotkać na końcu pierwszego piętra w The Depths lub Necropolis zamiast tradycyjnego bossa, jeżeli gracz pokonał wcześniej matkę.

100px-War.png 55px-War horseless ingame.png

Śmierć (ang. Death) to szara postać o przerażającej twarzy dosiadająca zabawkowego konika i posiada trupią czaszkę na twarzy. Jest to jeden z pomagierów Szatana.

VSDeath.png 65px-Death horseless.png100px-Death horse.png

Podbój (ang. Conquest) to boss występujący w The Womb lub Utero, mogący zastąpić Death. Ma bladoniebieską skórę, opaskę na oczach, ścieg na klatce piersiowej i jeździ na białym koniu.

Mimo, że może zastąpić Death, jest alternatywną wersją War.

BC Conquest-1-.png

Bezgłowy Jeździec (ang. Headless Horseman) to alternatywny boss spotykany zamiast któregoś ze zwiastunów. Składa się on z dwóch części - głowy i ciała na koniu.

230x200-Headless Horseman.png

Horsemen.png

Alternatywni Bossowie

Ci bossowie są dostępni tylko po wykonaniu odpowiednich rzeczy.

(za Gemini, odblokowany przez przejście The Basement 25 razy)

287x265-Steven HD.png

(za Chub, odblokowany przez przejście The Caves 30 razy)

Chad full.png

(za Monstro II, odblokowywany za przejście The Depths 50 razy)

Gish full.png

(za Daddy Long Legs odblokowany za przejście The Womb 15 razy)

165px-200x300-400px-Triachnid boss portrait.png

(zastępuje Serce matki, odblokowany po pokonaniu matki 9 razy)

Itlives full2.png

Rzeczy wypadające z bossów

Wrath of the Lamb

Specyficzne wypadające z bossów przedmioty

Mini-Bossowie

W każdym poziomie może być specjalny pokój, gdzie gracz może znaleźć mini-bossa. Mini-bossowie są personifikacjami siedmiu grzechów głównych. Często wysępują w formie "Champion". Po pokonaniu wszystkich siedmiu grzechów głównych, można odblokować The Book of Sin i osiągnięcie Steam (nie musi to być wykonane w jednej rozgrywce). Ci wrogowie mogą pojawić się w normalnych pomieszczeniach, w The Womb i Sheol, ale w przeciwieństwie do regularnych bossów, nadal wypadają z nich przedmioty i pickupy związane z nimi, gdy są zabijane (jeśli są dwa te same grzechy w pokoju, przedmioty pojawią się gdy drugi zostanie zabity).

Siedem Grzechów Głównych

Zazdrość (ang. Envy) to szary demon, który ciągle się uśmiecha, i wydaje się, że ma szew w dół jego ciała. (Prawdopodobnie, tak dzieli siebie.) Jego ostatnia część traci Trollface a powstaje Poker Face.

Envy.png

Obżarstwo (ang. Gluttony) jest mini-bossem bazowanym na jednym z siedmiu grzechów głównych z chrześcijaństwa. Atakuje ośmioma pociskami we wszystkich kierunkach, trzęsąc się przez 0.3 sekundy, wtedy wypuszcza fale krwi.

Gluttony.png

Chciwość (ang. Greed) pojawia się w Shop lub Secret Room. Ten mini boss jest powieszony na sznurze. Kiedyś był on kupcem. Jego atakiem jest strzelanie trzema kulami krwi z ust oraz przyzywanie dwóch Hopperów. Gdy kula krwi trafi gracza, gracz traci 2 Centy. Po pokonaniu wybucha on groszami oraz może również upuścić przedmiot Steam Sale po śmierci. Greed pojawia się jako zwykły wróg w Sheol.

Greed.png

Nieczystość (ang. Lust) jest mini-bossem przypominającym Isaaca pod wpływem The Virus. Jest szybki i zadaje obrażenia jedynie dotykając cię. Jest łatwy do pokonania, jeżeli masz buffy do prędkości.

Lust.png

Pycha (ang. Pride) jest jednym z siedmiu grzechów głównych, zaliczany do mini-bosów.

Pride.png

Lenistwo (ang. Sloth), znany jest również jako Bob, jest jednym z siedmiu grzechów głównych. Jest to ciemno zielony Globin.

Sloth.png

Gniew (ang. Wrath) jest jednym z minibosów należących do siedmiu grzechów głównych. Atakuje on gracza poprzez pozostawianie bomb. Po śmierci zostawia sporą ilość bomb i może również pozostawić przedmioty takie jak Mr. Mega i Mr. Boom.

Wrath.png

Sins.png

Siedem Super Grzechów Głównych

Siedem Super Grzechów zostało dodanych w DLC Wrath of the Lamb i mogą się pojawić zamiast regularnych wersji Grzechów Głównych.

Super Zazdrość jest to silniejsza wersja minibossa Zazdrość. Jest to demon o niebieskim kolorze, z wielkim przerażającym uśmiechem.

Super envy12.png

Super Obżarstwo jest to silniejsza wersja minibossa Obżarstwo. Losowo spotykany. Podobny do Double Vis.

Super gluttony12.png

Super Chciwość jest to silniejsza wersja minibossa Chciwość. Spotykany w sklepach. Można go odróżnić od normalnej wersji przez jego grosze w oczach i dolara na czole.

SuperGreed.png

Super Nieczystość to silniejsza wersja miniboss'a Nieczystość. Różni się tym, że nie płacze i jest bardziej poobijany.

Super Lust transparent.png

Super Pycha jest to silniejsza wersja miniboss'a Pycha, którą można spotkać w pokojach z minibossem na wszystkich etapach, najczęściej po osiągnięciu achievementa : "Everything is Terrible."

Super Pride.png

Super Lenistwo jest to silniejsza wersja miniboss'a Lenistwo. Różnice między Slot a Super Sloth są takie, że jest większy, posiada więcej życia, oraz jego ataki są ulepszone

Super Sloth.png

Super Gniew jest to silniejsza wersja miniboss'a Gniew. Przypomina Wratha, a odróżnia go wzrost, osmolona twarz i otwarte usta z wystającymi zębami u góry.

Super Wrath.png

256px-SuperSins.png

Ultra Pycha

Ultra Pycha został dodany w wersji 1.30 rozszerzenia Wrath of the Lamb. Pokonanie go daje bibelot The Left Hand i osiągnięcie Steam.

Ultra Pride.png

Ultra Pride

Podąża za nim potwór Baby, który wygląda jak jeden z twórców gry. Mini-Boss przypomina Edmunda McMillena.

Baby strzela dużą, naprowadzaną łzą, a Ultra Pycha pluje zielonym śladem lub 3 małymi naprowadzanymi pociskami.  

Istnieje mała szansa że w The Chest może się pojawić Ultra Pride.