Mask of Infamy .
Maska Niesławy to demoniczny boss spotykany głównie na Necropolis. Jest silnejszą wersją potwora Mask + Heart.

Wygląd

Jest to gigantyczna Maska z Sercem

Zachowanie

Tak jak z maską i sercem obie części bossa są niezależne. Maska podąża za graczem mogąc obierać różne trasy, przez co jest mniej przewidywalna. Natomiast wielkie serce będzie uciekać od gracza i strzelać wielkimi pociskami w obronie przed nim.

Po zniszczeniu serca wielka maska wpada w szał, przez co jest znacznie szybsza i będzie atakować gracza, gdy tylko będzie on w zasięgu jej wzroku. W przeciwieństwie do Mask + Heart maska Mask of Infamy nie ulega zniszczeniu po pokonaniu serca - trzeba ją dobić "ręcznie" strzelając w jej tył.

Strategia

Mask of Infamy jest jednym z najtrudniejszych bossów w grze. Przede wszystkim wymaga on podzielności uwagi, by nie oberwać od maski będąc zajętym sercem. Trzeba atakować je czym się da, a gdy maska wpadnie w szał trzeba uważać na jej ataki. Technology, lub Brimstone są dobrym wyborem na tę walkę. Ponadto warto zaopatrzyć się w przedmioty podnoszace szybkość Isaac'a i używać bomb - jest szansa, że podczas ataku maska zablokuje się o nią. Stąd też dobrym wyborem jest też Dr. Fetus, a Epic Fetus pozwala łatwo zakończyć walkę.

Champion

Maskofinfamy
Jak większość innych przeciwników maska, również występuje w wersji champion. Bardzo rzadka trudniejsza wersja Maski działa na takiej samej zasadzie, jak zwykła maska jednak jest szybsza, oraz kiedy będziemy krytycznie blisko serca, to zamiast strzelać 8 krwistych pocisków, to wystzeliwuje 4 naprowadzene pociski.