Opis

Pigułki (ang. pills) są to losowe przedmioty upuszczane przez przeciwników, znajdowane w skrzyniach lub po prostu występujące w pokojach. Pigułek używa się poprzez naciśnięcie "Q". Występują w wielu kolorach, a skutki ich działania zmieniają się z każdą grą. Pigułki nie działają jak karty Tarota, których efekt można poznać na podstawie nazwy przed użyciem. Kolor pigułki w żaden sposób nie określa jej działania, jest dobierany losowo. Jednak jeśli użyjesz posiadaną pigułkę, a następnie znajdziesz kolejną w tym samym kolorze to jej efekt będzie identyczny jak pierwszej oraz zamiast "???" pojawi się nazwa drugiej pigułki. Taka sytuacja nie wyklucza powtórzenia efektu pierwszej pigułki po spożyciu pigułki innego koloru.

Pigułki mogą powodować efekty jednorazowe oraz trwałe zmiany. Posiadanie PHD lub Lucky Foot zastępuje negatywne skutki działania pigułek pozytywnymi odpowiednikami (brak wpływu na neutralne takie jak Telepills i Bad Gas). Postać może trzymać tylko jedną pigułkę jednocześnie. Podniesienie drugiej powoduje upuszczenie tego co jest trzymane w slocie "Q".

Pigułki o działaniu negatywnym, z wyjątkiem Health Down, powodują 80% efektu swoich pozytywnych odpowiedników (np. Speed Up zwiększa prędkość poruszania się o 30%, podczas gdy Speed Down spowalnia o 24%).

Pigułki można kupić w Sklepie za 5 monet lub 3 monety, gdy są na wyprzedaży.

Kolory pigułek

Pill Yellow Yellow Ground.png
Pill White White Ground.png
Pill White Red Ground.png
Pill White Blue Ground.png
Pill Spotted-Red Red Ground.png
Pill Blue Blue Ground.png

Efekty działania pigułek

Nazwa Efekt działania
Bad Gas Rani i zatruwa wrogów w pobliżu Isaaca (efekt The Bean lub The Black Bean).
Bad Trip Rani Isaac'a zadając mu serce obrażeń włączając w to również Serca Dusz. Zamienia się w Full Health gdy Isaac posiada tylko pół serca.
Balls of Steel Dodaje graczowi dwa Serca Dusz.
Bombs are Key Zamienia ilości bomb i kluczy miejscami.
Explosive Diarrhea Przez krótki czas Isaac zostawia za sobą bomby nie wykorzystując swoich własnych.
Full Health Całkowicie leczy gracza.
Health Down Obniża zdrowie Isaac'a o jeden pojemnik na serce. Gdy Isaac posiada tylko jeden pojemnik na serce zmienia się w Health Up niezależnie od posiadanych Serc Dusz.
Health Up Podwyższa zdrowie Isaac'a o jeden pusty pojemnik na serce i zmienia jego kolor na czerwony.
I Found Pills ...And Ate Them Dziwny efekt pigułek, który zmienia wygląd postaci i
55px-I Found Pills Isaac.png
słychać jest dźwięk "Durr..."
Pretty Fly Tworzy muchę, która orbituje wokół gracza, blokuje pociski i zabija inne muchy.
Range Down Obniża zasięg strzałów.
Range Up Podwyższa zasięg strzałów i zmienia kolor gracza na niebieski.
Tears Down Obniża szybkostrzelność.
Tears Up Podwyższa szybkostrzelność i zmienia kolor gracza na purpurowy.
Speed Down Obniża szybkość gracza o 80% efektu "Speed Up"
Speed Up Podwyższa szybkość gracza o 30%, zmienia jego kolor na żółty.
Telepills Teleporter jednorazowego użytku. Można się nim dostać do pokoju I AM ERROR z prawdopodobieństwem 6,66%. Teleportacja do pokoju I AM ERROR! na poziomie The Womb i dalej powoduje buga - nie pojawi się klapa, przez którą można się wydostać - gracz utknie, jeśli nie posiada jakiegokolwiek przedmiotu umożliwiającego teleportację.

Efekty pigułek dodanych w DLC Wrath of the Lamb

W dodatku Wrath of the Lamb dodano trzy nowe pigułki:

Pill Blue Green Ground.png
Pill Yellow Orange Ground.png
Pillwhitegrain.png

Nazwa Efekt działania
Luck Up Zwiększa szczęście i zmienia kolor Isaac'a na zielony.
Luck Down Obniża szczęście.
Friend Till The End! Daje trzy atakujące przeciwników muchy, podobne do tych otrzymanych z The Mulligan.
Puberty Na głowie Isaac'a pojawiają się rozczochrane włosy.