FANDOM

Przedmioty specjalne to graty pojawiające się niezwykle rzadko w grze. Przez większość graczy są one uważane za najlepsze przedmioty, na jakie można natrafić.

Jeśli gracz ma przed sobą jeden z takich przedmiotów, to szansa na pojawienie się kolejnego zostaje zmniejszona.

Prawdopodobieństwo

Pokój z piedestałem zawiera domyślnie przedmiot z określonej puli.
Szansa na pojawienie się kolejnego przedmiotu specjalnego maleje w chwili zauważenia jednego z nich przez Isaac'a. Jej procent można wyliczyć z działania:

100% * [1 - 0.5 ^ (liczba napotkanych przedmiotów specjalnych)].

Oznacza to, że szansa na zastąpienie przedmiotu specjalnego przez zwykły wynosi 0%, później jej wartość wzrasta do 50%. Zauważanie kolejnych przedmiotów specjalnych jeszcze bardziej redukuje szansę ich pojawiania się do 75%, 88%, 94% itd.

Lista przedmiotów specjalnych

Nazwa Ikona Efekt Typ
Brimstone Brimstone Icon+50px.png

Łzy Isaac'a zostają zamienione na czerwony promień zadający wrogom duże obrażenia. Przenika on przez obiekty i wrogów. Strzał następuje po chwili ładowania.

Pasywny (Devil Room)
D100 D100 Icon 50px.png

Losuje wszystkie podnoszone, przedmioty z piedestałów oraz całe wyposażenie Isaac'a (oprócz samego siebie).

Aktywowany (6)*
The D6 The D6 Icon 50px.png

Pozwala na zmianę przedmiotu pasywnego z puli w danym pokoju na inny.

Aktywowany (6)*
Dr. Fetus Dr. Fetus Icon.png

Zmienia amunicję Isaac'a na bomby zadające obrażenia 3 razy większe niż DMG zwyczajnych łez podany w statystykach. Przebywają one małą odległość przed wybuchem, który następuje wcześniej niż w przypadku bomby postawionej.

Pasywny*
Epic Fetus Epic Fetus Icon.png

Zmienia amunicję Isaac'a na sterowane znaczniki, na które po kilku sekundach spada pocisk zadający znaczne obrażenia wrogom w zasięgu wybuchu.

Pasywny*
Lil' Brimstone Lil' Brimstone Icon 50px.png

Za Isaac'iem podąża mały diabeł z dużymi rogami. Strzela on zminiaturyzowaną wersją Brimstone.

Pasywny (Devil & Treasure Room)
Godhead Godhead Icon 50px.png

Zwiększa obrażenia i zasięg jednocześnie redukując szybkostrzelność i szybkość lotu łez. Łzy stają się samonaprowadzane oraz dostają otoczkę zadającą obrażenia.

Pasywny (Angel Room)*
The Ludovico Technique The Ludovico Technique Icon.png

Isaac dostaje dużą łzę, którą można kontrolować. Lata ona ponad przeszkodami i zadaje obrażenia gdy znajduje się obok wroga.

Pasywny
Mutant Spider Mutant Spider Icon.png

Daje poczwórny strzał kosztem mniejszej szybkostrzelności.

Pasywny
Mom's Knife Mom's Knife Icon.png

Zmienia łzy na nóż mogący przebijać wrogów i obiekty oraz zadwać tym pierwszym duże obrażenia. Dłuższe przytrzymywanie przycisku strzału zwiększy zasięg lotu noża. Nadaje się on także jako broń do walki wręcz.

Pasywny (Devil & Treasure Room)*
Polyphemus Polyphemus Icon.png

Isaac zaczyna strzelać jedną dużą łzą zadającą ogromne obrażenia. Szybkostrzelność zostaje znacznie zmniejszona. Jeśli obrażenia łzy są większe niż HP danego wroga, pocisk przebija się przez niego ze resztką DMG'u.

Pasywny
Pyromaniac Pyromaniac Icon.png

Odnawia jedno serce Isaac'a, gdy ten jest z zasięgu eksplozji bomby/pocisku. Dodaje 5 bomb.

Pasywny
Sacred Heart Sacred Heart Icon 50px.png

Znacznie zwiększa obrażenia oraz zasięg przy jednoczesnym zmniejszeniu szybkostrzelności i prędkości lotu łez. Pociski Isaac'a stają się samonaprowadzane. Ponadto wypełnia wszystkie puste pojemniki na czerwone serca oraz daje jedno serce dusz.

Pasywny (Angel Room)
Soy Milk Soy Milk Icon.png

Zwiększa szybkostrzelność do maksimum, jednak obrażenia łez stają się znikome.

Pasywny
Stop Watch Stop Watch Icon.png

Automatycznie spowalnia wszystkich wrogów i ich pociski w każdym pokoju. Efekt ten dotyczy także muzyki.

Pasywny (Sklep)*

* - Przedmioty do odblokowania

Ważne

  • D6 dzierżawione przez Isaac'a nie jest zaliczane do przedmiotów specjalnych, ponieważ ta postać ma kostkę na start.
  • Przedmioty specjalne wylosowane przez D4, D100, MIssing No. oraz 1 lub 6 oczkowy Dice Room są wliczane.
    • Podobnie jest w przypadku, gdy Eden będzie posiadał na start przedmiot specjalny.
  • Nie istnieje żaden sposób na zwiększenie wyżej wymienionej szansy. W oryginalnej grze, gdy Isaac nie wziął przedmiotu specjalnego, kolejny z nich mógł pojawić się w innym pokoju.
  • Nawet jeśli dany przedmiot specjalny zachowuje się jak zwyczajny grat, dobrym pomysłem jest zostawienie go, ponieważ może źle wpłynąć na Isaac'a przez nadpisywanie lepszych efektów.
    • Dla przykładu, gdy postać posiada poczwórny laser (Mutant Spider + Brimstone) i weźmie Dr. Fetus, potencjał gracza będzie mniejszy niż w przypadku posiadania wcześniej wymienionej kombinacji.
  • Szansa na ponowne wylosowanie specjalnego przedmiotu, po wcześniejszym zdobyciu 3-4 specjalnych przedmiotów (Godhead, Sacred Heart, Brimstone...) jest możliwa, lecz żeby wylosować taki przedmiot potrzeba setek rzutów D6.
    • Jednak powyższe przedmioty wymagają do pojawienia się określonej liczby użycia D6, nawet gdy pula Treasure Room zostanie przeciążona. W tej sytuacji potrzebne będą nieskończone losowania oraz dużo cierpliwości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki