FANDOM

Spider

Black spider

In-game sprite

Podłoga(i) na których występuje:
Cellar
Catacombs
Necropolis
Utero

Powiązany(i) boss(owie):
N/A

Atak(i):

  • Porusza się chaotycznie po pokoju, zadaje obrażenia przez dotyk

Efektywny(e) przedmiot(y):
N/A

wypadający(e) przedmiot(y):
N/A

B. Spider

Big spider

In-game sprite

Podłoga(i) na których występuje:
Cellar
Catacombs
Necropolis
Utero

Powiązany(i) boss(owie):
N/A

Atak(i):

  • Po śmierci spawnuje dwa małe pająki

Efektywny(e) przedmiot(y):
N/A

wypadający(e) przedmiot(y):
N/A

Trite

Spider hopper

In-game sprite

Podłoga(i) na których występuje:
Cellar
Catacombs
Necropolis
Utero

Powiązany(i) boss(owie):
N/A

Atak(i):

  • Skacze po pokoju z dużą prędkością, zatrzymując się na kilka sekund po każdym skoku
  • Zadaje obrażenia przez dotyk

Efektywny(e) przedmiot(y):
N/A

wypadający(e) przedmiot(y):
N/A

Spider to przeciwnik pojawiający się we wszystkich alternatywnych pokojach dodanych w dodatku Wrath of the Lamb.

Zachowanie

Pająki poruszają się bardzo szybko w losowych kierunkach, przez co są nieprzewidywalne. Jednak jeśli Isaac znajdzie się na linii wzroku, starają się do niego zbliżyć.

Ich małe rozmiary sprawiają, że mogą zmieścić się nawet w narożnikach skał.

Oprócz występowania w niektórych pokojach, pająki są spawnowane przez Sack, The Husk, The Wretched, Super Sloth (2 na raz), oraz po zabiciu najmniejszej części Teratoma (także 2 na raz). Oprócz walki, pająki czasami pojawiają się po otwarciu Red Chest, lecz po wysadzeniu Devil Beggar zawsze będą 2 pająki.

B. Spider

B. Spiders (grube pająki) wyglądają jak normalne pająki, ale mają znacznie większy odwłok. Zachowują się w identyczny sposób, jednak ich poziom HP jest 2 razy większy. Po śmierci spawnują 2 mniejsze pająki. Efekt The Virus lub bomby z Mr. Mega sprawi, że mniejsze pająki nie pojawią się po śmierci B. Spider.

Można je znaleźć we wszystkich poziomach alternatywnych z dodatku Wrath of the Lamb, najczęściej w Necropolis. Są spawnowane przez czarną odmianę Widow lub The Wretched.

Trite

Trites to bardzo duże pająki z odwróconą twarzą. Mają dwa zęby i 2 pary oczu, z których cieknie krew. Zachowują się identycznie jak Hopper, skacząc losowo po pokoju, jednak jeśli gracz będzie za blisko, będą skakać w jego kierunku.

Istnieje możliwość przedostania się pod nimi, kiedy są w powietrzu. Nadal mogą otrzymywać obrażenia od łez, chociaż lepiej strzelać do nich po skoku, bo przez 1.5 sekundy pozostają w bezruchu.

Zazwyczaj występują w The Cellar, Catacombs, a rzadziej w Necropolis. Hoppery mogą zostać nimi zamienione podczas walki w Challenge Room, pojedynku z Greedem, niebieską odmianą Mom, białym Pestilence lub The Wretched.

Trites to jedyne pająki mające wersje Champion.

Odmiany Champion

Ciekawostki

  • Wszystkie pająki w grze mają cztery odnóża. [1]
  • Twarz Trite to odwrócona i lekko poprawiona twarz Isaaca z przedmiotem Mutant Spider.
  • Kiedy Isaac zostanie zabity przez Trite, w ekranie Ostatniej Woli Isaaca będzie obrazek Hoppera, ponieważ ma to samo AI co on.
  • Pająki, w przeciwieństwie do much, nie mają pasywnych wersji.