FANDOM

The Binding of Issac
Isaac.jpg
Logo gry
Twórcy: Florian Himsl

Edmund McMillen (grafika) Danny Baranowsky (muzyka)

Data wydania: 29 września 2011
Platformy: PC

The Binding of Isaac to kolejna produkcja twórców gry Super Meat Boy, w której przemierzamy podziemia i gromadzimy szereg unikatowych przedmiotów niezbędnych do pokonania zastępów przeciwników. The Binding of Isaac to strzelanka roguelike, w której przemierzamy generowane losowo pomieszczenia. Ich struktura przypomina lokacje pojawiające się w grze The Legend Of Zelda. Z kolei zastosowane tu sterowanie opiera się na rozwiązaniach z takich produkcji jak Robotron czy Smash TV.

Rozgrywka

W przeciwieństwie do większości gier z elementami RPG w The Binding of Isaac nie występuje standardowy model zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia. W trakcie wędrówki gracz znajduje szereg przedmiotów, które poprawiają jego statystyki oraz pomagają w rozwiązywaniu klasycznych zagadek. Każdy etap zawiera sklep, pomieszczenia z ukrytymi skarbami, potężnego bossa oraz inne sekretne lokacje, pełne unikatowych przedmiotów. Wśród nich możemy wyróżnić specjalne wzmocnienie broni czy artefakty które na stałe zapewniają nam dodatkowe bonusy. Większość z występującego w grze ekwipunku da się ze sobą łączyć, więc wraz z postępem fabuły stajemy się coraz potężniejsi, a także zmienia się nam wygląd postaci.

Dużą rolę w The Binding Of Issac odgrywają także przedmioty służące do rozwiązywania prostych zagadek. Obiekty, które wykorzystujemy w tym celu obejmują między innymi monety, bomby, klucze, serca oraz karty. Można je zastosować na szereg sposobów, wpływając tym samym na przebieg rozgrywki.

Grafika i muzyka

Oprawa audiowizualna nie odbiega w znacznym stopniu od charakterystycznej, rysunkowej stylistyki w przypadku debiutanckiej produkcji studia Team Meat - Super Meat Boy. Wspólny dla obu tych tytułów jest również twórca ścieżki dźwiękowej, znany pod pseudonimem Danny Baranowsky.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki