FANDOM

The Chest - (ang. skrzynia) jest to ostatni i najtrudniejszy poziom w grze The Binding of Isaac dodany w DLC Wrath of the Lamb. Początkowy pokój zawiera cztery złote skrzynie, zawierające losowe przedmioty. Jeżeli gracz posiada conajmniej cztery klucze wchodząc do The Chest może sprawdzić zawartość skrzyń z nadzieją znalezienia dobrych przedmiotów.

Przeciwnicy na tym etapie są wyjątkowo trudni - prawie każdy poziom zawiera bossa, lub minibossa, a bardzo często więcej niż jednego, lub odmianę czempion (lub jedno i drugie).

Każdy pokój w The Chest może zawierać (dane mogą nie być kompletne):

Każda skrzynia znaleziona na tym etapie zawiera losowy przedmiot. Jeżeli gracz uważa, że jest wystarczająco silny, lub odważny może spróbować znaleźć dobre przedmioty.

Ostatnim przeciwnikiem w grze jest ???, czyli trudniejsza wersja Isaac'a. Oprócz tradycyjnych ataków, boss spawnuje muchy przez całą bitwę, a niektóre łzy wyrzucane przez niego podczas 1 i 2 fazy mogą być nakierowane. Pokonanie go odblokowuje ostatnie zakończenie i bibeloty związane z każdą postacią w grze.

Aby wejść do The Chest wymagane jest posiadanie bibelotu Polaroid.

Ciekawostki

  • Każda skrzynia pojawiająca się po wyczyszczeniu pokoju będzie zawierać przedmiot.
    • W The Chest może pojawić się żelazna skrzynia, która po otwarciu zamieni się w złotą.
    • Posiadanie przedmiotu Guppy's Tail jest bardzo przydatne, ponieważ daje większą szansę za pojawienie się skrzyń.