The Lamb

The Lamb

The Lamb podczas gry

Piętro(a) na których występuje:
The Dark Room

Powiązany(i) boss(owie):
Satan

Atak(i):
Pierwsza faza

  • Wystrzeliwuje kilka naprowadzanych łez (podobnie do Mutant Spider, The Inner Eye)
  • Naprowadzane łzy we wszystkich kierunkach (pojedyncze lub ciągły ostrzał)
  • Obracane lasery z Brimstone
  • Wybuchowe łzy lądujące losowo
  • Łzy obracające się wokół Baranka (podobnie do Mom's Heart)

Druga faza

  • Głowa: szarża, obracane lasery, ciągły ostrzał w wielu kierunkach, gromada naprowadzanych łez
  • Ciało: gromada naprowadzanych łez, spawnowanie 5 much

Efektywny(e) przedmiot(y):
N/A

Wypadający(e) przedmiot(y):
N/A

Odblokowany po:
Pokonaniu Szatana z negatywem

Punkty życia: {{{base hp}}}

Przyrost punktów życia co podłogę: {{{Stage hp}}}

I ujrzałem między tronem z czworgiem Zwierząt
a kręgiem Starców
stojącego Baranka jakby zabitego,
a miał siedem rogów i siedmioro oczu,
którymi jest siedem Duchów Boga wysłanych na całą ziemię.

Ap 5:6, 5:13 oraz 6:12-17

Baranek (ang. The Lamb) to finałowy boss Dark Room'u. Aby mieć możliwość walki z nim, trzeba pokonać Satan'a z przedmiotem The Negative (możliwy do odblokowania po pokonaniu Diabła 5 razy; jeden z dropów po pokonaniu Mom). Można także dostać się do niego bez tego przedmiotu w następujące sposoby:

W tych pokojach znajduje się właz prowadzący do Mrocznego Pomieszczenia.

Ataki

The Lamb to boss dwufazowy. Po straceniu 50% życia Baranek zmienia się w swoją drugą wersję.

Faza 1

  • Wystrzeliwuje naprowadzane łzy w 2-4 kierunkach.
  • Uwalnia kilkanaście wybuchowych łez w losowe strony.
  • Strzela łzami obracającymi się wokół bossa.
  • Wystrzeliwuje dużą ilość łez rozdzielających się po kontakcie z podłożem.
  • Może wystrzelić obrotowe strumienie krwi.
  • Prowadzi ciągły ostrzał w pięciu kierunkach. Na czas tego ataku spawnuje się osłaniająca The Lamb mucha.
  • Wystrzeliwuje w trzech kierunkach naprowadzane łzy. Także podczas tego ataku pojawia się mucha.

Faza 2

Kiedy życie The Lamb'a obniży się do 50%, jego głowa oddziela się od ciała. Lata ona w losowych kierunkach, póki gracz nie zbliży się za bardzo do niej.

Ataki głowy

  • Wszystkie z pierwszej fazy (nie spawnuje jednak ochraniających much).
  • Szarżuje w kierunku gracza (nie wychodzi ona poza ekran).
  • Wystrzeliwuje lasery, które po chwili zaczynają się obracać, a potem zatrzymują się na jakiś czas. Kiedy atak kończy się, The Lamb przybliża się do gracza.
  • Czasami może wypluć gromadę naprowadzanych łez podobną do ataku Monstro.

Tymczasem ciało ma tylko jeden atak, jednak używa go w małych odstępach czasu.

Ataki ciała

  • Podobnie do ostatniego ataku głowy wystrzeliwuje gromadę łez; nie są one jednak naprowadzane. Na czas ataku pojawia się 5 przyjaznych mu much.

Możliwości po zabiciu jednego z członów bossa

  • Jeśli gracz zabije najpierw głowę, ciało zacznie się "mścić", systematycznie atakując i spawnując do 25 much.
  • Jeśli gracz zabije najpierw ciało, pomieszczenie stanie się ciemne (efekt z Curse of Darkness).

Przedmioty do odblokowania

Poniższe przedmioty mogą zostać odblokowane po pokonaniu Baranka daną postacią:

Galeria

Muzyka

Podczas walki z nim możemy usłyszeć utwór zatytułowany The Fallen Angel.

Ciekawostki

  • Boss jest nawiązaniem do nazwy DLC oryginalnej gry - Wrath of the Lamb (pol. Gniew Baranka). Może być on bohaterem tytułowym gry mimo, że nigdy nie został w niej pokazany.
    • Być może nazwa remaku (Rebirth) wzięła się od odrodzenia Baranka.
  • Jedna z wiadomości Fortune Teller mówi: "Your soul is hidden deep within the darkness" (co można przetłumaczyć na "Twoja dusza jest ukryta głęboko w ciemności"). Może to być nawiązaniem do jednego z przedmiotów do odblokowania The Lost'a - The Soul; boss znajduje się w ciemnym pokoju (The Dark Room) i aby zdobyć ten item trzeba pokonać go tą ukrytą postacią.
  • Ekran Vs. znacznie różni się od The Lamba, z którym walczymy.