FANDOM

Widow

260x200-400px-Widow3

Official artwork by Edmund McMillen

Piętro(a) na których występuje:
Cellar

Powiązany(i) boss(owie):
The Wretched

Atak(i):
Skakanie (obrażenia od dotyku)
Spawnowanie kokonów
Spawnowanie pająków
Spawnowanie Białej kałuży
Spawnowanie much (rózowy)
Spawnowanie czerwonych brodawek (różowy)
Spawnowanie zielonych brodawek (różowy)
Krwiste strzały (Czarny)
Spawnowanie podwójnych pająków (czarny)
Spawnowanie czarnej kałuży (czarny)

Efektywny(e) przedmiot(y):
II The High Priestess
XIII Death
Necronomicon

Wypadający(e) przedmiot(y):
zwykłe Przedmioty
zwykłe przedmioty z WoTL

Odblokowany po:
Wrath of the Lamb

Punkty życia: {{{base hp}}}

Przyrost punktów życia co podłogę: {{{Stage hp}}}

Widow (ang. wdowa) - Boss występujący w Cellar i na ostatnich etapach gry jako podstawowy przeciwnik. Wygląda jak Trite, ale jest od niego większa.

Zachowanie

Widow atakuje gracza poprzez dalekie skoki podobne do skoków Hopper'a czy Trite'a, jednak o większym zasięgu. Może też zespawnować Spiders i Sack podczas walki. Podczas respawnu potworów Widow jest nieruchoma i wystawiona na ataki (respawn Sack powoduje ponadto zostawienie białej mazi spowalniającej gracza). Ma wytrzymaość podobną do The Duke of Flies.

Strategia

Widow jest dość szybka i może sprawić dużo problemów początkującym graczom. Stawianie bomb nie ma sensu ze względu na dużą nieprzewidywalność bossa w wykonywaniu ruchów. Wbrew pozorom silne, ale mało szybkostrzelne ataki są najlepsze na tę walkę - Mutant Spider, czy Polyphemus dobrze radzą sobie z bossem. Naładowane Mom's Bra może bardzo ułatwić walkę (boss jest unieruchomiony), a mając Dr. Fetus (i dużo szczęścia, by go znaleźć) można go łatwo zlikwidować - po przyjęciu na siebie dwóch bomb ginie.

Na dalszych etapach bardzo przydają się przedmioty spowalniające/unieruchamiające (Spider's Bite, Little Gish, Mom's Contact), ponieważ ruchy bossa są mocno ograniczone podczas okresu trwania spowolnienia.

Odmiany Czempion

Różowa

Widow Pink

Mniejsza, ma mniej życia, ale jest szybsza. Spawnuje muchy zamiast pająków oraz Boil i Gut zamiast Sack.

Czarna

Widow Black

Większa, ma więcej życia. Potrafi strzelać pociskami w sposób podobny do Loki, czy Peep i spawnuje Big Spiders i Trity zamiast mniejszych pająków. Ponadto po respawnie potworów zostawia czarną spowalniającą maź (prawdopodobnie smar).